Хто і як навчає медіаграмотності вчителів
«Медіаосвіта — це підґрунтя для всіх шкільних предметів». Хто і як навчає медіаграмотності вчителівpromoОсвітній комплекс «Євроленд» запрошує учнів до початкової школи та ліцею
Олександр Мокрогуз — завідувач кафедри методики викладання суспільних дисциплін Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Ушинського. Протягом кількох років займається розвитком медіаосвіти, читає курс медіаграмотності для вчителів та створив перший у країні кабінет медіаосвіти. MediaSapiens поспілкувався з паном Мокрогузом про медіаграмотність у середовищі українських вчителів і як виводити її на якісно новий рівень.
Пане Олександре, скільки років ви вже підвищуєте рівень медіаграмотності вчителів?
Упровадження медіаосвіти в Україні почалося у 2011 році. Тоді 40 шкіл із декількох областей як експеримент почали застосовувати різні види навчання медіаграмотності. Чернігівщина до когорти обраних тоді не потрапила.
Та вже 2012 року ми провели свій експеримент зі впровадження медіаосвіти в Чернігівській області, в районній гімназії в Козельці та чернігівській школі № 16. Також започаткували власний конкурс, у якому учні змагались у знаннях із медіграмотності. Відтоді ми займаємося підвищенням кваліфікації вчителів у сфері медіаграмотності.
Іяким був результат експерименту майже вісім років тому?
Ми хотіли подивитися, як розвивається медіаосвіта серед учнів. Спочатку ми опитували старшокласників, на спеціальних заняттях знайомили їх із медіасферою й тим, що в ній відбувається. Водночас ми проводили семінари та тренінги для вчителів з області.
І серед учнів, і серед учителів, рівень медіаграмотності був невисокий. Можливо, на той час це було не так актуально. Ще не стався в нашій країні 2014 рік, який сформував гостру потребу в медіаосвіті, насамперед через інформаційну війну. З її початком, люди відчули, навіщо потрібна медіаосвіта. Вона пояснювала, як боротися в цій війні й не програвати.