Повітряні тривоги є головним бар’єром у навчанні, – дослідження
Учнівство, батьки та вчителі вважають повітряні тривоги основним бар’єром у навчанні школярів.
Про це свідчать результати дослідження «Війна та освіта. Два роки повномасштабного вторгнення», проведеного Міжнародним благодійним фондом SavED разом із дослідницькою агенцією VoxPopuli Agency.
Зокрема, ці три групи респондентів по-різному бачать джерела основних бар’єрів у навчанні, але серед усіх груп найбільше опитаних говорили саме про повітряні тривоги.
Причому серед педагогічної спільноти тривоги як головний бар’єр у навчанні називають 75% вчителів і 87% представників шкільної адміністрації.
Водночас серед учнів та батьків таку причину називали 47% та 51% опитаних відповідно.
Окрім повітряних тривог, педагоги також найбільше акцентували увагу на умовно зовнішніх щодо себе факторах.
Так, 55% педагогів відзначає брак якісної техніки або інтернету, 54% – брак зосередженості в самих учнів, 43% – те, що учні нервуються або відчувають тривогу.
Водночас мало хто з учителів критикував перевантаженість предметами чи недостатню роботу вчительства у школі. Дуже близькі оцінки дали також представники шкільної адміністрації.
Серед учнівства головні пояснення (окрім повітряних тривог) інші: деякі предмети даються важче (44% проти 20% серед учителів), забагато предметів (41% проти 8% серед учителів), брак зосередженості (33% проти 54% серед учителів), відчуття тривоги / нервування (27% проти 43% серед учителів).
Також школярі відзначають, що деякі педагоги незрозуміло викладають (21% проти 2% серед учителів), мало часу на окремі предмети (19% проти 8% серед учителів), брак техніки (17% проти 55% серед учителів).