Усе про формування медіаграмотності учнів
Пропонуємо читачам матеріали та документи щодо формування медіаграмотності здобувачів освіти.
Одна з ключових компетентностей, формування якої передбачено в державних стандартах середньої освіти, – інформаційно-цифрова.
Ця ключова компетентність передбачає впевнене і водночас критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій для створення, пошуку, оброблення, обміну інформацією на роботі, в публічному просторі, приватному спілкуванні тощо.
У тому числі йдеться про формування медіаграмотності учнів.
Наразі медіаграмотність є складовою курсів «Громадянська освіта» для учнів 10-х класів, «Культура добросусідства» – для учнів 1–4 класів. На виконання державного стандарту базової загальної середньої освіти розроблено типову освітню програму для учнів 5–9 класів, у якій передбачено впровадження курсу «Культура добросусідства», що містить основи медіаграмотності.
У школах сьогодні медіаосвіта і медіаграмотність викладаються як у формі окремих курсів («Основи медіаграмотності», «Сходинки до медіаграмоти», «Медіакультура», «Медіаосвіта»), так і інтегровано.
Окрім того, медіаграмотність у школах вивчається сьогодні і в межах позакласної (гурткової) роботи. Ідеться, наприклад, про створення шкільних медіа.