Інтегральний навчальний потенціал учня: гармонійний розвиток кожного

Публікація статті «Пізнай дитину – навчай дитину» викликала певний резонанс серед педагогічної спільноти. Це зумовлює потребу в більш детальному та академічному аналізі понять і підходів, закладених у зазначеній праці. Адже саме понятійний апарат становить методологічний фундамент будь-якого наукового дослідження та обґрунтування.promoОсвітній комплекс «Євроленд» запрошує учнів до початкової школи та ліцею

У даному випадку такою вихідною категорією є інтегральний навчальний потенціал учня (ІНПУ) – «Integral Learning Potential of a Student», концепт, що може визначити новий напрям у розвитку сучасної педагогічної думки та практики.

Інтегральний навчальний потенціал учня (ІНПУ) – це комплексна, багатовимірна характеристика можливостей і ресурсів дитини для ефективного навчання в конкретних умовах, що охоплює інтелектуальні, мотиваційні, емоційно-вольові, фізіологічні, соціально-комунікативні, творчі, безпекові, середовищні та інші чинники. (До середовищних чинників належить педагогічний ресурс – сукупність конкретних людей та інституцій (учителі, батьки, наставники, викладачі гуртків і курсів, тренери, соціальні працівники тощо), які безпосередньо впливають на навчальну траєкторію учня та створюють умови для розкриття його потенціалу).

ІНПУ розглядається як динамічне поле можливостей, що змінюється в часі, відображає взаємодію внутрішніх ресурсів дитини та зовнішньої підтримки і може бути об’єктивно виміряне, розвинуте та посилене завдяки індивідуалізованому підходу, сучасним методам діагностики та педагогіці партнерства.

ІНПУ запропоновано як новітню педагогічну концепцію на тлі реформи Нової української школи з метою переорієнтації школи на глибоке знання про дитину та розкриття її потенціалу.